Tedavi Başlangıç Önerileri

Tedaviye başlayan hastalarımız için öneriler:

Ortodontik tedaviye başladığımız ilk günler yumuşak gıdalarla geçirilmelidir. Bu süreçte uzak durulması gereken, yenilirken dikkat edilmesi gerekenler besinler size kliniğimizde anlatılacaktır. Braketli olduğunuz sürece braketlerinizi ve apareylerinizi korumanız gerekir. Bu tedavinin başarısını ve uygun zamanda tamamlanmasını da etkiler.Ortodontiktedavi bir süreç ve ekip işidir.

Uzak durulacak besinler

Fındık fıstık leblebi ve badem gibi sert kuruyemişler

Kızarmış ekmek, sert tost, sert simit, sert çikolata,ekmek, pide ve pizza gibi yiyeceklerin sert kısımları

Patlamış mısır, patates cipsi

Lokum, sakız, kuru incir, macun gibi karamelli ve yapışkanlı yiyecekler

Kola fanta gazoz gibi asitli içecekler uzak durulacak besinlerdir.

Meyve suları ve soda içilebilir.

Yenilirken dikkat edilmesi gerekenler

Ön dişlerinizle yumuşak veya sert hiçbir gıdayı (sandiviç, hamburger, tost, haşlanmış mısır, meyve çeşitleri, vs) ısırarak yemeyiniz. Yiyecekleri elinizle kopararak veya çatal-bıcak yardımıyla bölerek küçük lokmalar halinde yiyiniz.

Elma, armut, ayva, şeftali gibi sert meyveler dişlerle ısırılmadan, bıçak yardımıyla dilimlenip arka dişlerle çiğnenerek tüketilmelidir.

Havuç, salatalık, turp bütün halde tüketilmemeli rendelenerek tüketilmelidir.

Çikolata ve şeker kesinlikle çiğnenmemeli, dil üzerinde eritilmelidir.

Tavuk ve et gibi yiyecekler tüketilirken kemik parçaları dışarıda etten sıyrılıp tüketilmelidir. Dişler vasıtasıyla et kemik parçalardan sıyrılmamalıdır.

Zeytin kiraz kayısı vişne erik gibi çekirdekli yiyecekler tüketilirken kesinlikle çekirdekleri dışarıda çıkarılıp yenmeli, ağız içinde çekirdekleri çıkarılmaya çalışılmamalıdır.

Braketleriniz takıldığında, ilk 1 hafta ağzınızda genel bir rahatsızlık, ısırma ve diş temaslarında sızlama hissedebilirsiniz. Braketler ve teller nedeniyle yumuşak dokularda yaralanmalar ve tahrişler olabilir. Bu durumda ağız bakımınıza daha çok dikkat etmelisiniz. Ilık tuzlu su gargarası (1çay kaşığı tuz, 1 çay bardağı ılık su) yapabilirsiniz. Eğer hassasiyet daha fazlaysa baş ağrısı ve benzeri ağrılarda aldığınız ağrı kesicilerden içebilirsiniz. Dudaklar, yanaklar ve dil 1–2 hafta tahriş olabilirler. Bu süre içinde bu dokular, tellerin ve braketlerin yüzeyine karşı daha dirençli hale gelip yeni ortama alışırlar. Bu etkileri azaltmak için braketlerin üzerine koruyucu mum koyabilirsiniz. Daha fazlası için ortodonti uzmanımızla görüşebilirsiniz.

Tedavi sürecinde bant, braket ya da teller yerinden çıkar, yanağınızı veya dudağınızı acıtıyorsa bu durumun düzeltilmesi için hemen ortodontistinizi arayıp randevu alın. Eğer her hangi bir parça (bant veya braket veya tel parçası) kopar ve yerinden çıkarsa onu saklayın ve gelirken yanınızda getirin. Bant ve braketlerin kopması tedavinizi aksatabilir ve tedavi sürecinin uzamasına sebep olabilir. Bunların kopmaması için lütfen doktorunuzun uyarılarına dikkat edin.

Ortodontik tedaviye başlandığı zaman ağız bakımına eskiye göre daha çok özen göstermelisiniz. Her yemekten sonra ve gece yatmadan önce günde en az 4 kez ortodontik diş fırçası ile dişlerinizi 2-3 dk fırçalamalısınız. Tek başına diş fırçası dişleri ve tellerin altına sıkışan gıda artıklarını temizleyemeyeceğinden mutlaka sabah ve gece uyumadan önce günde 2 kez arayüz fırçası ile dişler tek tek temizlenmelidir. Ancak bu sayede ortodontik tedaviden sonra sağlıklı diş ve diş etleriniz olabilir. Dişlerini temiz tutmayan hastaların ortodontik tedavi ile birlikte çürükleri ve diş eti problemleri artmaktadır.