Yetişkinlerde Ortodonti

Ortodontik tedavinin genellikle gençlik ve hatta çocukluk döneminde yapıldığı bilinmektedir. Ancak günümüz teknolojisi ile daha estetik tedavi yöntemleri geliştirilmiş ve yetişkin bireyler tarafından da ortodontik tedavi yaygın olarak tercih edilmeye başlanmıştır.

Yetişkin bireylerde çapraşık dişler için geçmişte kaplama ya da protez önerilmekte ve uygulanmaktaydı. Oysa günümüzde ortodontik tedavi ile dişleri ve doğal yapıları koruyarak estetiği düzeltmekteyiz. En iyi protez insanın kendi dişi ve dokusudur. Bu nedenle dişlerin kesilerek küçültüleceği, üzerine porselen kaplamaların yapılacağı pek çok durumda ortodontik tedavi sağlıklı bir estetiğin imdadına yetişmektedir. Ve hasta hayatının geri kalan kısmında kendi dişleri ile güzel bir görünüm ve gülümsemeye sahip olmaktadır.

Yetişkin hastalarda mevcut olan dişsel problemleri tedavi etmek için diş destek dokularının sağlıklı olması gerekmektedir. İleri yaşlarda sistemik hastalıklarında etkisi ile diş eti çekilmeleri ve çene kemiklerinde erimeler gözlenebilmektedir. Tedavi öncesinde mutlaka panoramik röntgenle tüm diş ve çevre dokular değerlendirilmelidir. Sağlıklı olan diş ve çevre dokusuna sahip her hastada ortodontik tedavi yapılabilir.