Çene Eklem Tedavisi

Çene eklemi problemleri çeşitli bölgelerde (çeneler ve çevresindeki kaslar, baş-boyun bölgesi) ağrıya sebep olabilirler. Eklem problemlerinin sebebini belirlemek zordur ve birçok faktöre bağlı olabilir. Bu faktörler arasında; eklemi meydana getiren anatomik yapılarda ki problemler, çene ya da eklem bölgesine gelen darbe, eklem kıkırdağında oluşan iltihaplanma, yoğun stres ve dişlerdeki kapanış bozuklukları sayılabilir.

Çenelerinizde geçmeyen bir ağrı varsa ve çenenizi tam olarak açıp kapatamıyorsanız, açıp kapatma ve yemek yeme sırasında ağrı duyuyorsanız çene eklemi problemleri konusunda uzman olan bir hekime başvurunuz. Hekiminiz sizin problemlerinizin sebepleri ve tedavisi hakkında size bilgi verecektir.

Bazı vakalarda eklem problemleri hiçbir tedaviye ihtiyaç kalmadan hekiminizin vereceği önerilere dikkat ettiğiniz takdirde geçecektir. Ancak bazen bu problemler kalıcı hale gelmiş olabilir. Bu durumda hekiminiz size tedavi alternatiflerini sunacak ve gerekli ise ağız içi splint önerecektir. Ağız içi splintlerin yapımları hassasiyet gerektirir ve yanlış uygulanmaları ağrıyı daha da artırabilir. Doktorunuzun önerilerine dikkatle uymanız gerekmektedir.